Sunday 10 March 2019

Fakta PPR Taman Manggis That You Should Know.

This one have been circulated on social media. This interesting fact should be pass to one to another so they will know the truth.



You should be reading it too.


Mungkin ramai yang tidak tahu yang sebenarnya Program Perumahan Rakyat (PPR) Taman Manggis dahulu telah diluluskan pembinaannya pada tahun 2002 mengunakan peruntukan Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan (KPKT) dan siap tahun 2006.

PPR ini kemudiannya diberikan kepada Kerajaan Negeri Pulau Pinang tanpa sebarang bayaran, percuma, untuk diuruskan oleh mereka demi membantu rakyat yang kurang berkemampuan.

Kerajaan Barisan Nasional pada waktu itu juga telah menyediakan tapak tambahan untuk pembinaan PPR Taman Manggis fasa ke-2 bangunan setinggi 16 tingkat bagaimanapun projek tersebut dibatalkan oleh Lim Guan Eng setelah DAP berkuasa di Pulau Pinang.

Mereka menidakkan keperluan rakyat dan menjadikan tapak itu untuk dinaikkan hospital swasta dan mungkin juga hotel yang sudah semestinya bukanlah untuk golongan miskin atau untuk golongan berpendapatan rendah.

Hari ini Ketua Menteri Pulau Pinang memberi alasan pengusiran penduduk PPR itu adalah bagi memberi peluang kepada 400 keluarga yang lain untuk masuk ke PPR usang itu, padahal pada awalnya masalah ini tidak akan timbul jika projek PPR fasa ke-2 yang dibatalkan itu dijalankan 10 atau 11 tahun dahulu.

Mungkin tiada masalah mana-mana keluarga yang diusir keluar dari PPR jika projek PPR itu tidak dibatalkan oleh DAP bahkan mungkin kerajaan sekarang sedang mendirikan PPR fasa ke-3 jika kerajaan hari ini benar-benar mahu membantu rakyat.

Malangnya bukan itu yang berlaku. Saksikanlah sendiri apabila puluhan keluarga dihalau keluar dari rumah PPR seperti anjing kurap.

DAP tidak datang untuk berbincang, malah kenyataan yang dikeluarkan semalam juga bercampur fitnah dan penipuan terhadap penghuni PPR di sana.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...